Sunday, 9 October 2016

1 Month Hiatus...

Aku biarkan kosong bahagian 'title' sebab aku tak tahu nak taip apa. Memandangkan sebulan aku tak menaip dengan rajin, klik kat 'new post' dan inilah hasilnya. Kosong. Hahaha.. nak kongsi apa aku pun tak tahu. Sebulan lebih tak kemas kini blog. Bila nak menaip malas bukan main. Tapi kalau tak taip maka tak ada la 'post' untuk bulan nie. Nak atau tak.. paksa diri untuk taip.

Mungkin lama-kelamaan idea itu hadir dengan sendiri.

Semalam merupakan Hari Sukan Negara yang dibuat di setiap sekolah dan negara. Satu hari penuh dengan aktiviti sukan seperti senam aerobik, larian serta aktiviti lasak yang lain. Aku pulak duduk hampir setengah hari di rumah macam sekarang, tengok video dan post di FB dan Youtube. 'Sihat' sangat aktivitinya. Dalam tengah hari aku lepak dengan kawan cuba Mee Tarik kat Mydin Amanjaya. Ok la. Nak mencuba boleh la.

Sepinggan mee basah dan air dalam RM 15.00. Restoran. Harga biasa kalau dah makan kedai yang memang terkenal.

Dalam sebulan juga aku jumpa dengan bakal tulang rusuk kiri aku. Mama aturkan perjumpaan dengan dia dan adik-adiknya. Makan kat Aeon Kota Bharu. Alhamdulillah. Berjalan dengan lancar. Tentang perkahwinan, aku dan dia dah bincang. Kami taknak terlalu terburu-buru.

Cuba untuk tetapkan masa dalam tempoh 2 tahun untuk simpan duit dan rancang kahwin. Jadi, bermulalah sesi penyimpanan bagi pemuda berjanggut ini. Kita hanya mampu merancang. Allah yang menentukan. Mungkin ajal tiba dulu. Siapa tahu. Mungkin dia bukan jodoh aku. Aku doakan sentiasa agar inilah yang menjadi penyeri hidup aku. Perkenankanlah ya Allah. =)

Kerja ok setakat ini. Penat tue biasalah. Alhamdulillah, dengan lancarnya kerja aku. Bulan nie juga aku banyak habiskan duit bayar saman dan cukai jalan beserta insurans. Banyak habiskan duit. Cuba nak simpan tapi nampak gayanya bulan nie tak la. Menunggu la diri ini sampai 20 Oktober baru boleh simpan. Doa-doakan. Perlahan lahan simpan.

Ramai kawan-kawan aku yang kahwin dan bertunang dalam masa terdekat ini. Baru-baru nie jugak aku pergi majlis kahwin kawan matrik aku kat Manjoi. Alhamdulillah selesai dia akad nikah dan majlis resepsinya. Besar juga majlisnya. Mungkin aku pun nak buat majlis macam nie. Tapi tak la mewah. Sederhana.

Baru-baru nie mak aku hantar iklan kat Whatsapp. Kahwin ramai-ramai. RM 2,500. Terkedu kejap. Hehehe.. Tanya si dia. Sama terkedu.

Mudah-mudahan Allah permudahkan diri dan si dia. InsyaAllah. 

No comments:

Post a Comment