Monday, 13 April 2015

Monday Sickness..

Rapid fire! Rapid fire! Idea tak ada tapi mahu dicurah. Selagi ada masa dan ruang akan aku luahkan kesemuanya di sini. Kepala sakit tidak peduli. Rapid fire! Hahaha..

Kantoi lak dengan member. Post blog dalam pembikinan. Ayat disusun dah macam budak-budak. Penuh dengan perasaan dan kadang kala nampak immature. Well, that is me. The real me.
Masa penuh dengan pengisian. Menaip dan menaip dan menaip. Kadang kala menulis. Spending my free time thinking and realizing ideas.

Aku dah ada buku catatan untuk aku tulis setiap kali aku buat benda. Thanks AnwarHadi. Dia juga gemar menulis rap dan juga cereka fiksyen bagi sesiapa yang ingin membacanya. Baru lepas baca cerita pasal Heroes. I'm impressed. English aku biasa. Banyak kekurangan yang harus aku perbaiki untuk menjadi seorang penulis. Penulis kreatif.

Dua hari lepas merupakan hari yang agak aneh dan boring bagi aku. Aku tak pergi mana-mana. Spending banyak kat rumah je. Browsing internet. Then install application baru untuk berkenal kenalan di laman maya, di telefon aku. Indeed ramai dalam apps tue tapi bukan semua ramah tamah. Bukan semua jenis jawab salam. Maybe aku belum cukup rupa. Hahaha..

Menaip pada waktu kerja sememangnya ekstrim. Fuh, lepas je solat Maghrib baru ada masa nak menaip balik blog.

Pesakit hari ini? Tak berhenti dari mula aku kerja sampai sekarang. Sememangnya mereka akan mengadu sakit pada hari isnin dan hanya akan berkurangan pada hari Jumaat, Sabtu dan Ahad. I guess Monday Blues? ( Bad jokes.. sorry.. ) Almost 20 patient aku clerk dengan pelbagai macam penyakit. Common illness macam batuk, selesema dan gatal memang menjadi pesakit harian aku. Then ada juga pesakit yang mengadu sakit macam macam. So? Nasihat baik baik suruh pergi hospital untuk ambil ubat yang lebih kuat bagi tahan sakit.

Coz hospital got lots of medicine? Kinda. But most importantly sebab kebanyakkan kes di klinik aku check nie adalah kes ringan. Yang tidak memerlukan kepada Ix ( penyiasatan macam ambil darah, buat x-ray dan etc.. ) Better management are from hospital, even though the patient were quite many and the waiting period was quite long. Thehee..

OK.. I think i better off.. ada lagi 2 jam sebelum tutup klinik. Ciao.


No comments:

Post a Comment