Tuesday, 16 September 2014

Lazy Snoozy Hot Summer..

Assalamualaikum.. 

Bismillahi Rahmani Rahim..
Maybe I need to be more patience..


1st of all.. Selamat Hari Malaysia peeps! 16 September setiap tahun adalah hari penubuhan negara kita yang tercinta Malaysia.. tanah tumpah darahku.. sedikit sebanyak menyuntik semangat patriotik cintakan negara..
Berusaha untuk sentiasa maju kehadapan.. ( Yeah! Macam ucapan YB lak.. )
Tak kerja hari nie dan seperti mana hari cuti yang lain.. Tak aktif, seperti sloth yang bergerak perlahan mencari makanan.. Hehehe..

Selalu kalau hari cuti aku bangun macam biasa... Solat and then sleep.. ( It's bad for your health.. Oversleep.. ) Orang kata tidur lepas subuh tak murah rezeki.. Seems they right.. Hehehe.. pagi-pagi dah ada dua pesakit datang... One of them might have dysentery ( google it.. ) dan makcik seorang lagi rasa gatal-gatal badan. Selalunya hamba akan membuka klinik untuk melakukan dressing bagai sama ada cuci luka diabetik atau old wound mahupun luka eksiden yang memerlukan penyembuhan..

Semalam ada la satu kisah di mana hati agak terasa.. Ada orang post kat wall tentang kualiti klinik dan juga keberkesanan staf. I must admit, memang salah kami jika tidak alert jika pesakit datang ke klinik pada waktu malam. Kadang kala kami sebagai perawat sakit, sama seperti manusia lain dan tidak kedengaran panggilan waris pada waktu malam menyatakan tentang sakit. Yang sedihnya, media sosial digunakan 'penuh efisyen' untuk meluahkan tidak puas hati. Menyatakan bahawa dialah yang benar, dia teraniaya, dia yang menjadi mangsa. Manakala kami sebagai antagonis yang tidak tahu menahu..

Betul juga orang kata, kebaikkan manusia biar seribu orang takkan pandang, namun kesalahan satu sekalipun akan dipertikai. Sememangnya amat terasa. Mohon sahabat berkenaan fikir dengan elok, dengan mata hati dan buang EGO seketika. Kalau dibuat aduan kepada yang berkenaan sememangnya tiada salah tapi ini menyatakan di laman sosial dengan sedia mendedahkan setiap keaiban.. saya rasa tak perlu. Jangan kerana hati panas, bara api menjadi api yang marak membakar.        


Sekarang nie dah chill sikit, minta pesakit yang datang pun supaya consider yang staf klinik juga punya masa untuk diluang..

Bukan sekadar melihat luka dan sakit.. kadang kala kami menjelajah bertanya danda, ruang anda kerana anda percaya kepada kami. Nasihat yang kami berikan biarpun boleh didengar di mana-mana, anggap kami sudah berusaha sedaya upaya untuk kepuasan anda. Kesembuhan dariNya.. kekhilafan kami adalah dari kami sendiri yang disandarkan olehNya.. untuk kami terus memperbaiki..

Dah banyak nasihat la pulak post kali nie.. Luahan hati dan perasaan lak.. Hehehe..

Thanks for reading...

A. Iqbal Hakim

No comments:

Post a Comment