Tuesday, 28 February 2012

Sempoi Hidup Ini.. Lalala..

Siapa kata Dragonball ganas? Bace nie sket..


Assalamualaikum..

Yes! Mid sem holiday is full of excitement for everyone.. Especially for a die-hard-struggling-student like me.. ( Oh please.. )

But for me.. it's just a week for me to stay at home.. Resting.. And put up a lil weight ( since i had to cut off my meals just becoz of a hefty price per servings.. )

Trying my best to settle up a bit on my medical registration and also research..

So, blogging might be a 32nd thing to do when i'm free ( Yeah right.. )


Badan makin naik.. Mama abah mula risau.. Tapi maintain.. Hahaha...

Iltizam nak turun tue every holiday.. Nampak macam tak jadi jer.. At least kite mencube kan?

Hahaha.. ( Gelak nak sedap hati.. )


Aku pun dah masuk semester akhir.. Macam-macam pengalaman aku dapat..

Aku nak jer travel.. Tapi kewangan la.. Tiada duit mau jalan-jalan..

Member ajak sangat aku keluar semua.. Ntah la.. Mungkin aku jenis budak suke dok rumah jer kowt..

Tapi itu tak bermaksud aku NERD atau GEEK.. ( Walaupun nampak traits tue ada siket.. Aku akui.. )


Hari-minggu-bulan cepat jer berlalu.. Member ada yang dah kahwin..

Ada yang berbadan dua.. Ada yang dah bertunang ETC.. ETC ( Dah malas nak mention la tue.. Hahaha.. )

Aku ucapkan tahniah dan semoga Allah kurniakan kebahgiaan dunia akhirat..

Yang merasa kesusahan dan kepayahan dalam hidup.. Aku bukanlah penasihat yang baik...

Tapi aku ada satu je ayat yang boleh menyetelkan masalah... Setelah korang berusaha la..

Takkan x berusaha nak buat lak benda nie..

IAITU BERSERAH.. Kadang-kala ada jalan yang lebih baik yang telah Allah tunjukkan..


Dan aku sendiri berdosa.. Jadi, nak kembali kepadaNya memerlukan lebih dari kata-kata..

Bila kapal dah salah arah.. Nak kembali ke jalan sebenar bukan senang tau..

Tapi kita ingat la bahawa Dia menunggu kita kembali kepadaNya..


Bak kata Ustaz Idrus.. Berdoa dan terus berserah setelah berusaha..

Allah ada sebab kenapa tak kabulkan semua doa hambaNya.. Kalau dia kabulkan semua...

Nanti macam-macam benda mengarut dipohon.. Dan nie pandangan aku..

Riak akan berleluasa.. Jadi, ikhlas kan hati dengan memohon dan berharap..

Jangan putus dari berharap.. OK?


Akhir aku nak cakap mesti ada je nasihat kan? Hehehe.. Ape-ape pun aku dah luahkan..

Lega sikit bulan nie ada gak post.. Hahaha..

InshaAllah.. Yang baik dari Allah.. Yang buruk juga dariNya tapi bersandarkan kepada diri saya yang lemah ini..

Thanks for reading...

2 comments:

  1. kapal kalau da salah jalan pun susah nak ubah arah :)

    ReplyDelete
  2. melainkan kalau kapal tue ada gear reverse.. hahaha.. = )

    ReplyDelete