Wednesday, 1 June 2011

A New Haircut And A Precious Advice..

Dosa-dosaku.. Bagaikan pepasir.. Di pantai...
Assalamualaikum.. 

Apa khabar semua? Hopefully semua dalam keadaan baik...

Sihat, ceria.. Happy go lucky.. Tak mau nak bersedih hati jer..

Buat ape nak bermasam muka bila nikmat Allah yang paling agung kita masih miliki?

Ape dia nikmat tue?

Mesti la nikmat Iman dan Islam.. syukur.. ALHAMDULILLAH...


 
Hari nie buat simple post pasal my life...

And for some reason I'm happy.. Sebab mak baru balik dari vacationnye yang adventure..

Pergi kenduri kawin sedara kat Kuantan..

Selama diorang ( Mom and 2 of my little brothers.. ) takder..

Leh kate rindu jugak la kat diorang..

Life wouldn't be pleasure if there is no one as understanding as your own mom..

Juga si kecik yang suke buat hal... ( my little brother of course.. )

Syukur buat kali kedua atas kebahgiaan keluarga..


Hari-hari kepala aku sakit.. Tak tahu kenapa...

Ada kutu kowt.. Mungkin banyak fikir pasal belajar ( Padahal tengah bercuti.. Tak masuk akal langsung.. )

Baru perasan.. Rambut aku dah panjang...

Kusut lagi serabut.. Memang aku suka mula-mula..

Bila dah tak pandai urus rambut.. Dah macam rambut Kuntilanak pun ade..

So, aku ambil keputusan potong..


Amat-amatlah berbaloi apabila memotong rambut.. Rase ringan kepala (Light headed.. Weee.. )

Potong pulak kat kedai rambut.. Veteran yang potong...

Aku puji betul warga-warga emas yang keje potong rambut orang..

Kerja dia tak lah kata membawa banyak keuntungan..

But still masa diorang terisi.. Dan banyak benda aku belajar..

Macam hari nie.. Aku potong dengan seorang pakcik tua..

Peramah dan baik orangnya..

Dia share pengalaman dia masa kahwin..

Dan berkongsi cerita.. Katanya, budak zaman sekarang nie bahaya..

Mudah sangat naik nafsu syahwat.. Nak buat benda tak senonoh..

Anak pakcik kalau berkawan dengan laki...

Pakcik senang jer.. KAWIN TERUS.. kita nak elak diorang dari buat benda tak elok..


Dia jugak ajar aku.. Suruh amalkan Ayat Kursi 7 kali dan Al-Fatihah sekali..

Setiap kali habis solat.. Bukan apa..

Untuk mencegah dari bahaya... Godaan syaitan dan iblis...

Serta mendapat pelindungan dari Allah SWT apabila melakukan sesuatu pekerjaan..

Terima kasih pakcik.. Saya akan amalkan...

Dah lama dah aku tak amalkan ayat Kursi..

Mungkin hari nie aku boeh mula.. = )


AHMAD.IQBAL.HAKIM..

1 Jun 2011.. Rabu..


P/S :  Tiada apa yang lebih berharga dari pengalaman itu sendiri..

No comments:

Post a Comment